Les ConUnistes 2012

Re: Les ConUnistes 2012

Zaché
"Concordia a plus de Joueurs partants dans la CFL et NFL que n'importe quel autre equipe du quebec...et de loin"
Peut-être par le passé...mais aujourd'hui dans la CFL je compte 7 joueurs de Concordia, 9 de Laval et 8 de Bishop. Si j'enlève les unités spéciales, je dirais que 4 de Concordia (max 5) sont partants dont 3 sont botteurs (l'effet Gerry) alors que 6 de Laval sont partants.

Re: Les ConUnistes 2012

Helper
Il faut qu'un journaliste s'arrete a la présente situation

Accrofoot
Versusquebec
Richard Boutin
Moe Khan

Pourquoi aucun remplacant n'a jouer contre TORONTO ce qui vient de lui couter Danny Tam... Et la motivation a certain joueurs de rester avec le club pour la suite des choses....

Pourquoi tout le départ de ces coachs de QUALITÉ au détriment de certains périmés

Pourquoi l'incapacité a recruter local... et garder des veterans capitaines... Taillon,Lemire, Meyer etc

Madame la directrice j'espere que vous faite au 6 mois un bilan en relation avec les postes d'entraineur occuper a temps plein dans votre institution...

Ils ont la note de passage vous me dite ?

Merci encore pour les longs moments a regarder la partie contre Toronto avec en prime un super bel endroit pour voir l'action

Svp quelqu'uns parler de la situation

Re: Les ConUnistes 2012

Soraya

Re: Les ConUnistes 2012

MdM
En réponse à ce message posté par Helper
Moe en a parlé pendant plusieurs semaines cette année, tellement qu'il est persona nongra à ConU

Re: Les ConUnistes 2012

conufan
En réponse à ce message posté par Vikingdurougeetor
SI rien n'est fait, je crains bien que le program rentre dans un cycle de mediocrite dont il sera impossible de sortir.Avec le depart de Danny Tam, je crois qu'ils n'ont aucun recrue venant de Coll. AAA. Beaucoup d'alumnis
ont tournes leur dos au programme.Ca va prendre un changement drastic pour sauver l'equipe.

Re: Les ConUnistes 2012

Je suis impressionné par la lucidité des fans des Stingers. Par contre, je suis triste de voir que leur cri je dirais presque de détresse n'est pas entendu par la direction du programme. Ce n'est pas beau ce qui se passe à Concordia présentement et toute la LFUQ en souffrira si un sérieux changement de cap ne survient pas très bientôt. Et on ne voit rien poindre à l'horizon pour le moment... Dommage.

Re: Les ConUnistes 2012

Onterrio Boyz
Glad I found this thread...many good points have been raised.

Unfortunately, the Stingers are stuck with McGrath: it appears coaches have jobs for life at Concordia.

Con U's "athletic director" is useless and doesn't hold coaches accountable. By comparison, if McGill finishes 1 - 8 over the next two seasons, I would expect Drew Love (McGill AD) to fire Clint Uttley. (Love has already fired the men's basketball coach in his short time at McGill.)

McGrath defends himself by saying the Stingers have only missed the playoffs twice since he took over, have reached the conference finals a few times, blah, blah, blah...The fact is, McGrath has wasted a shitload of talent and I have a feeling another coach (Pat Sheehan, Jacques Chapedelaine, etc.) would have won at least a Dunsmore with Con U in the past 10 years.

Remember the 2006 team and how Andrew Hamilton was misused (and under-used) and that idiotic quarterback platoon system with MacKay and Syvret? And consider this, in 2009 the Stingers went 3 - 5 with Cory Greenwood, Maurice Forbes, Liam Mahoney, Cory Watson, Anthony Barrette, Kristian Matte, Rob MacKay and others on the roster. Incredible.

Sadly (for Stinger fans, at least), even a 2 - 7 record this year (could happen) won't get Gerry fired.

Re: Les ConUnistes 2012

conufan
It's all Laval's fault according to Mcgrath...

Re: Les ConUnistes 2012

conufan
We are undefeated and No1 in the league...for now :)

Re: Les ConUnistes 2012

Onterrio Boyz
Lol. I hear Gerry will start Troy McCusker at QB vs. the Carabins this Friday.

Re: Les ConUnistes 2012

conufan
Quest Reid just threw for 340 yds with only one int, and he is benched. Groundhound day all over again. Incroyable mes amis. Are they going to bench Bastien as well?

Re: Les ConUnistes 2012

Onterrio Boyz
Sorry Con U fan, I was joking about McCusker starting -  I was trying to make the point that McGrath misuses personnel. (At least I think Quest will start - after all, it took McGrath a few games to figure out Quest was better than Morsink.)

Re: Les ConUnistes 2012

En passant, où est passé Morsink, il ne semble plus avec l'équipe ?

Re: Les ConUnistes 2012

conufan
Il n'est plus avec l'equipe. Apparament, Coach Spiro serait avec le Rouge et Or maintenent.

Re: Les ConUnistes 2012

Onterrio Boyz
ConU fan, any idea what happened to this guy? Not even listed on the roster any more...

[From preveiw on CIS site] Key recruits:

SB Deonte Cooper – Detroit, Mich.  (Michigan Tech) – Cooper spent two seasons at Michigan Tech, including a red-shirt year. He is a versatile athlete who has played on both sides of the ball. At Ferndale High School in Michigan, he was a star quarterback and track athlete competing in the 100 metres and the 4x100 relay. McGrath says, “Deonte is a tremendous athlete with great speed and quickness. He is going to be a game- breaker.”

Re: Les ConUnistes 2012

conufan
Good question. From what I've heard, he was without a doubt the fastest player to come in the QUFL this year.Con U dropped the ball on this one.

Re: Les ConUnistes 2012

Onterrio Boyz
Anyone hearing any rumblings that there may be changes at Concordia at the end of the season?

Three disappointing seasons and - at best - a disastrous 3-5 season this year would be cause for change in many football programs even at the CIS level.

Re: Les ConUnistes 2012

conufan
Mcgrath was on his way to keep his job for another decade, but Concordia might have to forfeit their 2 wins due to the fact that they've used a couple of ineligible players.Not good.

Re: Les ConUnistes 2012

The other question is how many players will be with the Loyola team next August... We are hearing about like a number of players looking at their option to go elsewhere... (and good ones too)

Re: Les ConUnistes 2012

Onterrio Boyz
En réponse à ce message posté par conufan
well, McGrath squeaked out a win against McGill (after blowing a 26-point lead), so that's likely enough for him to keep his job until he retires in 10 years. Pathetic. No standards in Con U athletics.
12